Droog trainen voor vrouwen

Personal Trainer May 30, 2018 0
Droog trainen voor vrouwen

Hoe vaak ga je naar de sportschool? Twee keer per week of vaker? Veel vrouwen denken dat de mate van succes afhankelijk is van de frequentie waarmee je sport. Die vlieger gaat niet altijd op. Het gaat met name om de intensiteit. Een laag-intensief trainingsprogramma met een hoge frequentie levert in de meeste gevallen meer resultaten op dan een zwaar programma wat je slechts incidenteel volgt. Met name als je droog wilt trainen zodat je mooie figuur weer zichtbaar wordt, is het belangrijk dat je voldoende aandacht geeft aan de intensiteit van de training. Zo kan je kiezen voor cardio, krachttraining of een combinatie daarvan. Mocht je denken dat het onderdeel krachttraining funest is om droog te trainen, dan is dat een fabel. Van krachttraining wordt je niet gespierder, wel onderhoud het je spiermassa. Kijk eens op het internet voor een droog trainen schema.

Krachttraining of cardio

Welke vorm van training je ook kiest, als je veel en gericht traint, maar je volgt geen aangepast voedingsregime, zal het resultaat van je inspanning niet zichtbaar zijn. De doelstelling van het trainen is juist om de verbranding van de calorieën te stimuleren. Calorieën zijn de energie blokjes van ons lichaam, een te grote hoeveelheid zet het lichaam om in vet, net als koolhydraten worden omgezet in suikers zoals glucose. Als je dus droog wilt trainen moet je er rekening mee houden dat je jouw lichaam eigenlijk dwingt om de vetreserves aan te spreken voor de energievoorziening. Nu zal je lichaam niet elke vetcellen gaan verbranden, maar enkel kiezen voor de vetcellen in met name de huid. De buikregio is daarmee dus een goede leverancier. Door je lichaam uiteindelijk voldoende vetcellen heeft verbrand zal het op een andere manier aan energie moeten komen. Vaak gebeurt dit door spierweefsel af te breken. Bij het droogtrainen is het dus van belang dat je voeding eiwitrijk is. Houdt daarom rekening met een minimale hoeveelheid van 100 gram aan eiwitten per dag. Wil je het echt supergezond doen, kies dan voor plantaardige eiwitten.

Leave A Response »