Gezonder eten en drinken voor strakke billen

Personal Trainer March 28, 2017 0

Strakke billen zijn de zomerhype van dit jaar. Al enkele jaren zoeken vrouwen allerlei manieren om aan strakkere billen te komen. Hoe strakker en steviger, hoe meer tevreden ze zijn. We gaan in dit artikel echter niet in op hoe je nu strakke billen kunt trainen. Oefeningen daarvoor bespreken we evenmin, want daarover is al heel veel informatie geschreven. Wel vertellen we je wat het effect van voeding is. Sterker nog: we vertellen je in dit artikel dat gezonde voeding van doorslaggevende betekenis is voor het succesvol trainen van strakke billen.

Want maar al te vaak wordt gedacht dat je strakke billen kunt trainen door gewoon je bilspieren wat vaker aan te spannen en te ontspannen, of door het uitvoeren van intensieve cardiotraining aangevuld met typische oefeningen voor de bilspieren (of krachttraining, zoals veel sporters het noemen). Helaas is dat niet het geval. Strakke billen is meer dan alleen afvallen en een dieet volgen. Het is een combinatie.

Enerzijds zijn er de oefeningen die je uit moet voeren en de vele vormen van beweging waaraan je jezelf moet overgeven.

Anderzijds is er ook een andere doorslaggevende factor: voeding. Want gezonde voeding kan je strakke billen maken of breken. Voeding is van het uiterste belang voor de energieverdeling in je lichaam. De verkeerde voeding zorgt er namelijk voor dat energie vastgehouden wordt. Vastgehouden energie wordt als vet opgeslagen voor later. Als een soort van reserve, zou je kunnen zeggen. En in veel van onze voeding zitten energieën die dit veroorzaken.

Je moet op zoek naar eiwitrijke producten. In eiwitrijke producten zit namelijk heel veel energie. Die energie helpt je om te sporten en te bewegen, maar wordt ook direct omgezet in spiermassa. Kapotte spieren worden op die manier sneller hersteld en spiermassa is makkelijker aan te maken. Wanneer je veel koolhydraten zou eten, werk je dit effect (en eigenlijk deze natuurlijke werking van het lichaam) enorm tegen. Dat zal dus niet resulteren in die stevige set billen die jij voor ogen hebt.

Welke voeding moet je dan eten? Eiwitrijke voeding betreft voornamelijk eieren, maar ook vlees, sojaproducten, gevogelte en vis zijn bronnen van eiwitten. Hoe meer van deze producten je met elkaar combineert, hoe meer eiwitten je binnen krijgt. Je zal dit ook gaan merken in de sportschool. Los van het feit dat cardiotraining je fitter maakt, maakt ook voeding je fitter. Je kunt je vast voorstellen wat het dan doet als je voeding en cardiotraining met elkaar combineert.
Vind je het lastig om te bepalen welke voeding je nu wel en niet moet eten? Als je meer zekerheid wil, is het aan te raden om deze vraag op de sportschool neer te leggen. Daar werken professionals die erin getraind zijn om jou te helpen en ondersteunen. Zij kunnen dan ook vast en zeker aangeven welke voedingsmiddelen je moet gaan eten. Sterker nog: de meeste sportscholen hebben diëten en trainingsschema’s kant-en-klaar liggen voor mensen die af willen vallen, gezonder willen eten en drinken én strakke billen willen trainen.

Kom dus vandaag nog in actie: begin met gezondere voeding en ervaar dat dit optimaal werkt voor al je spiergroepen, vooral die bij je billen (want die worden net wat harder aangepakt).

Leave A Response »