Tips voor thuis sporten

beheerder December 11, 2015 0

Veel mensen haken af bij het beoefenen van een sport, wanneer er tijd in gestoken moet worden en er naar een vereniging of sportschool gereisd moet worden. Er is echter altijd nog de mogelijkheid om thuis te sporten. Wij zullen u een aantal handige tips geven voor het thuis sporten, zodat u zonder het bezoeken van een sportschool ook nog in goede conditie zal zijn. Wij wensen u veel leesplezier en succes met het sporten!

Alle beetjes helpen

Heeft u maar een kwartiertje tijd op een dag? Dat is geen probleem. Elke beetje lichaamsbeweging draagt namelijk bij aan een gezonder lichaam. Ook kunt u minder vaak de auto pakken en zo vaker in beweging zijn, zoals; het fietsen naar de winkels, lopen terwijl u belt, de trap in plaats van de lift, buikspieren aanspannen op veel momenten en neem initiatief bij het uitlaten van uw hond. Hierdoor heeft u een flinke dosis lichaamsbeweging waardoor u een stuk gezonder zal zijn.

Creëer routine

Wanneer u routinematig gaat sporten, zal het een stuk minder erg zijn om de motivatie te vinden om aan de bak te gaan. Daarom raden wij u aan om een vaste dag of een vast dagdeel te zoeken, waarin u zeker weet dat u tijd heeft. Hierdoor is het na enige tijd een stuk gemakkelijker om aan de slag te gaan.

Ook raden wij u aan om op een vaste dag het huis schoon te maken. Dit draagt ook bij aan de nodige lichaamsbeweging en dit is natuurlijk goed voor u! Wees dus niet bang om de bezem uit de kast te halen.

Soorten sporten

Er zijn een aantal sporten die u thuis kunt beoefenen. Natuurlijk kunt u cardio- en krachtapparatuur aanschaffen maar hier moet u natuurlijk de ruimte en het budget voor hebben. Yoga oefeningen in combinatie met meditatie is zeer goed, voor zowel lichaam als geest. Het enige wat u hoeft te doen is een yogamat en kwalitatief goede meditatiekussens.

Leave A Response »